Milieuambtenaar

Een job Kortbij?

Milieuambtenaar – Niveau B1-B3 – Brutowedde minimaal 2.999 euro - maximaal 5.054 euro – Voltijds -  Statutair  – Werfreserve van één jaar

De job in ‘t Kort

Samen springen we verder! Want werken bij Gemeente Kortenberg is in de eerste plaats samenwerken. Via een participatief, inclusief beleid zorgen we ervoor dat iedereen in Kortenberg voluit kan leven. Solidariteit, duurzaamheid en openheid dragen we hoog in het vaandel. Dus, spring je mee? Wie weet ben jij binnenkort dan wel onze nieuwe Milieuambtenaar.

Als Milieuambtenaar ben jij de spil in het strategisch milieubeleid! Je zorgt voor een vlotte afhandeling van milieuklachten en ondersteunt het beleid i.k.v. klimaat, landbouw, dierenwelzijn, natuur, energie, afval, ...

Jouw taken omvatten:

  • Klachtenbehandeling: Registreren, opvolgen en oplossen van milieuklachten.
  • Administratie: Bijhouden van databanken, correspondentie en dossiers.
  • Strategisch Milieubeleid: Adviseren van interne en externe partners, uitwerken en realiseren van acties i.f.v. een effectief en doeltreffend milieubeleid
  • Omgevingsvergunningen en handhaving: Inspecties uitvoeren en vergunningen behandelen.
  • Communicatie: Informatie verspreiden en de bevolking sensibiliseren over milieukwesties.

Word de groene held die onze gemeente nodig heeft en draag bij aan een duurzame toekomst!

Jouw profiel in ‘t Kort

  • Je beschikt over een bachelordiploma.
  • Je moet al het bezit zijn van het bekwaamheidsbewijs voor gemeentelijk toezichthouder, of je moet dat bewijs behalen binnen 6 jaar na je aanstelling.
  • Je hebt een oprechte passie voor milieu en bent altijd gemotiveerd om je kennis verder te ontwikkelen.
  • Betrouwbaarheid, integriteit en discretie vormen de kern van je werkethiek.
  • Je werkt moeiteloos met Office-programma’s zoals Word en Excel, en benut hun mogelijkheden optimaal.
  • Klantgerichtheid zit in je DNA: je staat altijd klaar om hulp te bieden, blijft kalm onder druk, en bedenkt creatieve oplossingen.
  • Je blinkt uit in administratieve taken en beheert met gemak meerdere deadlines tegelijk.
  • Je werkt zelfstandig met veel verantwoordelijkheid, maar je voelt je ook op je gemak binnen een hecht team.

Ons aanbod in ‘t Kort

  • Een voltijdse statutaire aanstelling  
  • Relevante beroepservaring bij de overheid, uit de privésector of als zelfstandige wordt onbeperkt in aanmerking genomen bij de vaststelling van het loon.
  • Een aangename werkomgeving met aandacht voor een gezonde balans werk-privé
  • 35 verlofdagen per jaar en een glijdend uurrooster
  • Ruime opleidingskansen tijdens de werkuren
  • Maaltijdcheques twv 8 euro
  • Ecocheques twv 200 euro
  • Eindejaarsgeschenk
  • Volledige terugbetaling openbaar vervoer
  • Gratis hospitalisatieverzekering (complete formule)
  • Aanvullend pensioen van 4%
  • Fietsvergoeding (0,35 euro per km)
  • Fietslease
  • Mogelijkheid tot telewerk
  • Bedrijfslaptop
  • Aansluiting bij de GSD-v inclusief tal van voordelen via de Pluspas
  • Gratis aansluiting bij de bibliotheek                                                                    

Waag de sprong

De selectieprocedure bestaat uit 3 onderdelen:

  • Schriftelijke proef: Dinsdag 21 januari 2025 (18:30-21:00u)
  • Mondelinge proef: Dinsdag 28 januari 2025 (tijdstip wordt nog meegedeeld)
  • Psychotechnische proef: Thuisproef

Kandidaten die voldoen aan de aanwervingsvoorwaarden worden uitgenodigd voor deelname aan de selectieprocedure. De kandidaten ontvangen hiervoor een e-mail met bijkomende informatie over de selectieproeven na de uiterste sollicitatiedatum.

 

Solliciteren kan tot en met dinsdag 14 januari 2025 via de externe website 'Solliciteer voor Milieuambtenaar’ of per brief naar Personeelsdienst, Dr. V. De Walsplein 30 - 3070 Kortenberg.

Om te solliciteren bezorg je ons:

  • jouw curriculum vitae
  • jouw motivatiebrief
  • een kopie van het vereiste diploma
  • een recent uittreksel uit het strafregister

 

Kijk voor de volledige functiebeschrijving onderaan deze pagina.

Solliciteer voor Milieuambtenaar

Contactinformatie